Tryggt med löneoutsourcing

Outsourcing av löneavdelning ger ökad trygghet, tid och förutsägbarhet. Från tidrapportering till förmånsberäkning med kvalificerade lönekonsulter.

Outsourcing av lön

Minskad sårbarhet

Lön är både kostsamt och tidskrävande. Oftast hänger ett företags lönefunktion på en eller ett fåtal personer vilket även gör hanteringen sårbar. Det har vi ändrat på. Hos oss kan ni känna er trygga i att alltid ha tillgång till personlig service samt att ni ständigt har en bemannad löneavdelning till fast pris.

Hej, Hanna heter jag. Hör av dig på 087924500 eller hanna@keeperab.se om du har några frågor. Vi hörs!

Delservice

För er som vill outsourca delar av lönehanteringen

Vi ordnar med löneberäkningar lagmässigt och enligt avtal, levererar lönebesked och deklarerar AGI hos Skatteverket.

Helservice

För er som vill outsourca hela lönehanteringen

Vi sköter alla delar av löneadministrationen, rapporterar pensioner och försäkringar så ni kan lägga tiden på ert företagande.

Så funkar det

Så funkar det en vanlig månad

Vi har smidiga och effektiva processer för lönehanteringens alla delar.

1

Tidrapportering

Era anställda rapporterar närvaro och frånvaro i ett enkelt tidrapporteringssystem.

2

Löneberäkning

Vi gör en löneberäkning utifrån underlaget i tidrapporteringssystemet.

3

Löneutbetalning

Vi lägger upp betalningen efter attestering av lönebesked, den anställde har lönen på kontot den 25:e varje månad.

4

Arbetsgivardeklaration

Varje månad så redovisar vi bland annat skatt och arbetsavgifter åt er.

Tryggt med rätt kompetens

Kvalificerade lönekonsulter

Låt våra erfarna och prisbelönta specialister inom lön ta hand om er lönehantering, lagmässigt och självklart alltid i tid.  Garanterad personlig service och ett kvalificerat löneteam i ryggen. Idag sköter våra lönespecialister lönehanteringen åt företag i olika branscher i storlekar mellan 1-800 anställda.

Er lönehantering är i trygga händer.

Möt våra kunder

Glada och nöjda lönekunder


Layher AB

Vi har varit kund hos Keeper i drygt 10 år. Kunniga, noggranna och alltid lika måna om att vår personal skall få sina löneutbetalningar i rätt tid som vi själva är.

Layher AB

Urbanretail

Alltid proffsiga i sitt bemötande! Bra konkreta svar på frågor och goda råd
VD Urbanretail
Magnus Åkesson

Vanliga frågor och svar

Undrar du något mer gällande våra paket? Läs våra vanliga frågor och svar eller kontakta oss längst upp i högra hörnet så återkommer vi.

Välj kontakta oss så återkommer vi till dig inom 24h med en offert utefter dina önskemål och behov. Övergången till oss från din gamla byrå sköter vi.

Det är inget problem om ni inte är digitala idag, vi hjälper er att hitta system och integrationer som funkar för er.

Vi hanterar era förmåner i bolaget enligt skatteverkets regler. Vid uppstart registrerar vi alla förmåner som finns i bolaget sen hanteras dom löpande i system och i arbetsgivardeklarationen.

Vid uppstartsmötet ber vi om att bli deklarationsombud för bolaget och då sköter vi deklarationen av arbetsgivaravgifter till Skatteverket löpande.

Vi har GDPR säkra sätt som vi delar dokument med dig som kund så inte känslig information skickas via mail.