Digital Redovisningsbyrå i Stockholm

Lägg mer tid på att utveckla ert företag med hjälp av en redovisningsbyrå i världsklass. Moderna digitala lösningar utan administrativt krångel.

Outsourcing till redovisningsbyrå

Att driva företag är kul men det innebär också att ha koll på allt administrativt arbete.  Ju större verksamhet, desto mer administration krävs.

Vill du lägga mer tid på företagande och mindre tid på administration utan att behöva anställa en massa extra personal är en redovisningsbyrå ett bra alternativ för dig. Du får tillgång till all den expertis som våra redovisningskonsulter och specialister besitter. Du behöver inte heller oroa dig för kompetensbortfall, att en anställd slutar, går på tjänstledighet eller blir sjuk. 

Vi tillhandahåller olika tjänster inom ekonomi, du kan välja en helhetslösning, vilket innebär att vi blir din externa ekonomiavdelning, eller välja att använda oss för att förstärka delar av ditt ekonomiteam.

Hos oss på Keeper finns kompetensen tillgänglig varje dag året om. Ditt företag blir på så vis mindre sårbart och du bibehåller kontinuiteten i ditt redovisningsarbete. 

 

Outsourcing av redovisning

Våra tjänster

Hos oss får du en skräddarsydd ekonomifunktion efter era behov till fast pris varje månad. Alla våra tjänster är digitala vilket innebära att du kan administrera ditt företag vart du än befinner dig. Du skickar in materialet digitalt, attesterar och resten sköter vi. Vi är specialister inom tjänstebolag, fastigheter, aktiebolag och ideella föreningar och har mångårig erfarenhet från alla möjliga sorters branscher och storlekar. 

Våra tjänster

Redovisning

Lägger ni ner onödigt mycket tid på administration?  Då är outsourcing av redovisning en god idé för att återfå tid till kärnverksamheten. När du outsourcar din redovisning till oss så sköter vi hela uppstarten åt dig oavsett om du byter från annan redovisningsbyrå eller om ni lämnar över delar till oss från er interna personal ni har idag.

Du får ett skräddarsytt redovisningspaket till fast månadspris och tillgång till ett specialist team inom ekonomi. Detta innebär stärkt kompetens, optimerade processer och ökad effektivitet.

Våra auktoriserade redovisningskonsulter hjälper er med

  • Löpande bokföring
  • Leverantörsfakturor
  • Kundfakturering
  • Moms
  • Deklarationer
  • Bokslut
  • Rapportering
Har du funderingar kring hur vi kan hjälpa just dig? Hör av dig på +46704241321 eller jonathan.lofberg@keeperab.se.

Vi gör redovisning enkelt

Varför anlita en redovisningsbyrå? Är det inte bättre att behålla kontrollen över redovisningen själv?

Du kan vara trygg med att kontrollen över ditt företag fortfarande är din. Vi utför inga transaktioner utan din attest.  Genom att anlita en kvalificerad redovisningsbyrå sparar du tid som du kan lägga på ditt företags kärnverksamheter. 

Vi är en digital redovisningsbyrå vilket gör att du som företagare kan följa upp ditt företags resultat var du än befinner dig. Du behöver heller inte själv vara expert inom alla områden, expertisen finns hos våra auktoriserade redovisningskonsulter och specialister. 

Genom att anlita oss kan du känna dig trygg med att vi har koll på regler och lagar och hjälper dig och ditt företag att följa dessa och du behöver inte anställa extra personal. Vi har bred kompetens och kan skräddarsy ett redovisningspaket som passar dina behov.

Våra kunder upplever flera fördelar med att anlita oss som sin digitala redovisningsbyrå

·      Tidsbesparande

·      Digital och automatiserad ekonomihantering

·      Kostnadseffektivt

·      Tillgång till kvalificerade expertis

·      Inget kunskapsbortfall

·      Kontinuitet 

Våra tjänster

Lönehantering

Lönehantering är komplext. Det är mycket att hålla reda på för att säkerställa att dina anställda skall få ut rätt lön i rätt tid. Hos oss finns auktoriserade lönekosulter och specialister som besitter kompetensen ditt företag behöver.  

Du får en kostnadsfri behovsanalys av er lönehantering idag och paketerar en lösning anpassat efter önskemål och behov.

Vi hjälper er med

  •       Löneberäkning
  •       Lönespecar
  •       Löneutbetalningar
  •       Arbetsgivaradeklaration på individnivå, AGI
  •       Skatteinbetalningar
  •       Pensionsrapportering
  •       Kollektivavtal

Våra tjänster

Rådgivning

Ett företag är en levande organism som genomgår olika utvecklingsfaser och du kommer kanske ställas inför nya utmaningar och möjligheter där du behöver anlita expertis med kunskap om gällande regelverk. 

Hos oss finns specialister som kan tillhandahålla hjälp med allt från registreringar i uppstartsfasen till rådgivning kring effektiviseringar i såväl administration som processer. Vi hjälper också till med budgetering, affärs- och lönsamhetsutveckling. 

Vi tillhandahåller rådgivning inom flera områden, som till exempel frågor kring skatt och olika bolagsformer och kan bistå vid företagsförändringar såsom byte av bolagsform och nyemissioner.

Kom igång med en digitala redovisningsbyrå

Oavsett om ni byter från en annan byrå eller om ni har valt att flytta er interna ekonomiavdelning till oss så gör vi övergången smidig och krångelfri. Hos oss får du alltid en kostnadsfri behovsanalys där vi kartlägger nuläget och presenterar en lösning framåt.

Kontakta oss

Vilket sätt vill du komma i kontakt med oss? Om du vill att vi kontaktar dig så kan du enkelt lämna dina kontaktuppgifter här.

Föredrar du att boka in ett första möte själv med vår specialist kan du göra det enkelt här.

 

Kostnadsfri behovsanalys

I det första mötet med oss ser vi över dina behov och tittar på nuvarande rutiner inom redovisning och system. Under mötet kartlägger vi även vad som kan förbättras.

Målet är att hitta processer som ger er en effektiv ekonomifunktion vad gäller samarbete men även minskar er administration.

Offert med pris

Du får ett förslag i en offert på hur vårt samarbete kan komma och se ut till ett fast månadspris.Där vi även besvarar hur rutiner och processer kommer vara upplagda efter ert företags omfattning och komplexitet. Hos oss får du även tillgång till ett team med specialister inom redovisning och vi är måna om att matcha rätt kompetens för ert företag.

Klart!

När alla bitar är på plats skriver vi ett avtal där uppdraget specificeras och det framgår vad du som kund kan förvänta dig av oss. Avtalet signeras digitalt av samtliga parter.

Så fungerar uppstarten

Mycket att tänka på vid uppstart av ny byrå? Hos oss sköter våra implementeringskonsulter hela uppstarten för er räkning. Vi behöver enbart kontaktuppgifter till er tidigare byrå eller er kontaktperson inom ekonomi idag, sedan löser vi alltifrån systemimplementation till utbildning i ert nya ekonomiflöde. Vi gör det krångliga enkelt för dig!

Implementation

Oavsett vad ni har haft för system och integrationer tidigare så ser vi till att övergången blir smidig.

Vårt team med implementationsspecialister ser till att ta över det affärssystem ni har idag och uppdaterar alla behörigheter och inställningar samt nya integrationer. Behöver ni byta system till ett mer modernt för ert företag så sköter vi hela den övergången med.

Uppstartsmöte

När allt är på plats så bokar vi in ett uppstartsmöte med de personer hos er som kommer vara involverade i kommunikationen med våra konsulter.

Ni får en utbildning i processerna där vi går igenom hur rutiner och samarbetet kommer se ut. Här har vi möjligheten att reda ut eventuella frågor och funderingar samt förväntningar framåt.

Uppdraget startar

Efter uppstartsmötet så sätter vi igång med uppdraget. Hos oss får ni alltid en kontaktperson och ett team som sitter på uppdraget för att minska sårbarheten. De sköter olika delar i ert uppdrag beroende på komplexitet och kompetens, så ni kan känna er trygga med att allt flyter på frikonsfritt.

Uppföljning

För ett långsiktigt samarbete krävs engagemang.

Vi ser till att ni får kontinuerliga uppföljningar och utvärderingar så vi hela tiden optimerar ekonomifunktionen och anpassar efter ert framtida behov.

Möt våra kunder

Glada och nöjda redovisningskunder

The Innovation Growhouse Stockholm AB

Förutom att vi har hittat effektiva, digitala processer som sparar tid för oss har vi ett bra samarbete där vi känner oss trygga med att vår bokföring är korrekt och i god ordning.
VD The Innovation Growhouse Stockholm AB
Linda Krondahl

Relationsappen Sverige AB

Vi är mycket nöjda med Keeper som redovisningsbyrå! De har hjälpt oss med mer än vi först trodde att vi behövde. Vi upplever att de är mer än redovisningskonsulter då de även har gett oss användbara tips kring affärsutveckling. De har hjälpt oss att bena ut våra mål och coachar oss löpande hur vi kan nå målen. Mycket valuta för pengarna. / Relationsappen Sverige AB

VD Relationsappen Sverige AB

Epinova AB

Vi har en smidig hantering av vår ekonomi med kunniga kontaktpersoner som vi har byggt upp en relation med och som är lätta att komma i kontakt med. På toppen av detta så nyttjar vi även Keeper för viss rådgivning inom HR. Vill man ha ett snabbfotat bolag som är enkla att ha att göra med så är Keeper absolut rätt.
VD Epinova AB
Linus Ekström
Har du funderingar kring hur vi kan hjälpa just dig? Hör av dig på +46704241321 eller jonathan.lofberg@keeperab.se.