Din moderna redovisningsbyrå med personlig service och högt kundfokus

När du outsourcar din redovisning till oss lägger du mindre tid på krånglig administration i din redovisningshantering. Du får tillgång till ett prisbelönt team vars profession är moderna och framåtlutade arbetssätt. Alltid garanterad personlig service och högt kundfokus!

Fördelar med att välja Keeper som redovisningsbyrå

Redovisningskomptens efter behov

Personlig kontakt – vi är alltid nära tillhands

Hos oss tilldelas du en dedikerad kontaktperson som ansvarar för helheten i ditt redovisningsuppdrag. Vi ser även till att du matchas med en redovisningskonsult som har särskild expertis inom din bransch. Du har din kontaktperson samt en backup tillgänglig varje dag, året om.

Skräddarsydd redovisningskompetens efter behov

Redovisningskompetens skräddarsytt efter behov

Ett redovisningsuppdrag omfattar många komplexa komponenter som kräver olika nivåer av expertis och kompetens. Därför har du alltid tillgång till ett specialiserat team som bemästrar olika aspekter av uppdraget. Samtidigt har du fortfarande en dedikerad kontaktperson som har övergripande ansvar.

Redovisningskonsult med högtkundfokus

Högt kundfokus

Vi arbetar aktivt för att förstå och uppfylla dina unika behov och önskemål på allra bästa sätt. Våra skräddarsydda lösningar är en självklarhet, och våra konsulter är dedikerade till att lyssna på din feedback och överträffa dina förväntningar. Vi sätter din tillfredsställelse i centrum och strävar efter att bygga långvariga och förtroendefulla relationer med dig.

Prisbelönt redovisningsbyrå – Vi ligger i framkant

Din trygghet är vår styrka – Keeper har belönats med nomineringar och priser för vårt innovativa arbetssätt. Det innebär att du kan förvänta dig en modern redovisningshantering som befriar dig från tidsödande administrativa besvär och onödigt komplicerade processer.

Cheeper

Dags för avlastning? Ett paket för dig som är ett enmans- eller holdingbolag som vill lägga tid på allt annat än administration.

1600 kr/månad*
  • Löpande bokföring
  • Kundfaktura
  • Leverantörsfakturor
  • Momsdeklarationer
  • Kvitton & Utlägg
  • Ägarlöner
  • Arbetsgivardeklaration
  • Personlig kontakt

Cheeper är för det mindre bolaget. Uppfyller du kriterierna så är priset 1600 kr/månad.  Fyll i dina kontaktuppgifter och få en anpassad offert direkt på din mail. Är du osäker? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Tyvärr tar vi inte emot enskilda firmor

*Priset baseras på 5 st leverantörsfakturor, 15 st kvittoutlägg, 2 st ägarlöner

Premium

Perfekt lösning för dig som har fler händelser i bolaget och är mer än 2 anställda. Vi skräddarsyr efter er storlek och behov.

Från 3490 kr/månad
  • Löpande bokföring
  • Kundfaktura
  • Leverantörsfakturor
  • Momsdeklarationer
  • Kvitton & Utlägg
  • Rapportering
  • Lönehantering
  • Arbetsgivardeklaration
  • Personlig kontakt

I vår premiumtjänst så skräddarsyr vi en lösning utefter ditt företagsbehov därför har vi alltid ett första offertmöte. Fyll i dina kontaktuppgifter så återkommer vi eller boka ett möte direkt i vår kalender.

Tyvärr tar vi inte emot enskilda firmor

**Tillägg: Bokslut samt eventuella
licenser i Fortnox.

Har du funderingar kring hur vi kan hjälpa just dig? Hör av dig på 0704241321 eller jonathan.andernell@keeperab.se.
Man som ler

Rutiner & processer

Så funkar det – digital redovisning

Genom digital hantering av händelserna så kan kundfakturor, leverantörsfakturor, kvitton och utlägg bokföras enkelt och effektivt. Vi gör även andra delar inom redovisningen så som rapportering, bokslut och deklarationer. Se nedan hur det fungerar hos oss.

Digital redovisning

Redovisning innefattar löpande bokföring av ert företags affärshändelser såsom kostnader, intäkter, tillgångar och skulder. Vi använder oss av moderna affärssystem som Fortnox och Visma e-Ekonomi som enkelt integreras med andra försystem som Pleo och Fortnox kvitto- och utlägg.

Fakturering

Slipp påminnelseavgifter och få in betalningar i tid. Vi ser till att alla fakturor kommer in digitalt till ert affärssystem. Du får en notis när det är dags att attestera och vi sköter betalningar och bokföringen enligt deadline. Du får även hjälp med kundfakturering vilket är vanligt förekommande för tjänstebolag. Där ser vi till att ni får alla inbetalningar i tid från era kunder.

Utlägg och kvittohantering

Du och dina anställda skickar smidigt in underlag gällande utlägg, traktamenten, milersättning m.m. genom en app. Fota, skicka så betalar vi ut och bokför enligt lagar och regler. Våra konsulter håller koll på vad som är avdragsgillt och vilka momssatser som gäller inom och utanför EU.

Deklarationer

Momsdeklarationer, inkomstdeklarationer, preliminär inkomstdeklaration, K10, MOSS, Periodisksammanställning är lagmässiga deklarationer som företag behöver lämna in. Vi ser till att de deklarationer som ditt företag är skyldig att lämna in görs enligt deadline och lagar och regler. Läs mer om deklarationer.

Bokslut

Om du blir kund hos oss så sammanställer vi bokföringsåret åt er. Vi har koll på periodisering, utdelning, avskrivning och skatter så att ni får rätt resultat för ert bolag. Vi har lång erfarenhet av att leverera kvalitetssäkrade årsavslut från den lilla företagaren till den stora. Läs mer om bokslut.

Lönehantering

Hos oss får du tillgång till auktoriserade lönekonsulter som sköter bland annat ägarlöner, löneberäkning, lönespecar, löneutbetalningar, arbetsgivardeklarationer, pensionsrapportering, förmåner, semesterskuld och andra rapporteringar till exempelvis Fora eller Collectum

Våra redovisningskonsulter på Keeper

Outsourca din redovisning till auktoriserad byrå

Våra redovisningskonsulter

Hos oss får du tillgång till auktoriserade redovisningskonsulter som är specialister inom er bransch. Fördelen med att anlita en auktoriserad redovisningsbyrå är att det fungerar som en kvalitetsstämpel och därmed upprätthåller redovisningskonsulterna en viss standard på arbetet som utförs. Våra uppdrag är alltid tryggt bemannade med ett specialiserat team efter era behov.

Du har alltid en personlig kontakt nära tillhands med rätt kompetens som drivs av att leverera högt kundfokus!

Enkelt att bli kund

Så outsourcar du din redovisning till Keeper

Känns det krångligt och tidskrävande att ta steget att byta redovisningsbyrå? Eller är det så att du gjort det mesta själv hittills och insett att det tar för mycket av din tid? Oavsett anledning till att du väljer att outsourca din redovisning till oss som redovisningsbyrå så ser vi till att övergången blir smidigt hanterat. Vi gör det krångliga enkelt för dig!

1

Kontakta oss

Du är alltid välkommen att kontakta oss oavsett om du är redo att bli kund, eller om du önskar att veta mer hur samarbetet skulle gå till och vad ditt fasta månadspris skulle bli. Hör av dig direkt till Jonathan.andernell@keeperab.se eller  kontakta oss och fyll i formuläret så återkommer vi inom kort.

2

Kostnadsfritt digitalt offertmöte

Alla verksamheter ser olika ut och behoven kan även variera beroende på bransch och hur mycket avlastning du vill ha. Våra experter hjälper dig att kartlägga ditt behov och presenterar sedan en lösning och ett samarbete till ett fast månadspris.

3

Offert

Efter det digitala mötet får du en offert vad som ingår i uppdraget och vad ditt månadspris blir. Detta signeras sedan enkelt med Mobilt BankID.

4

Uppstart

Hos oss finns det systemspecialister och implementationskonsulter som sköter hela bytet åt dig. Oavsett om du byter från annan byrå eller om du tillhandahåller dina system själv. System vi arbetar med är Fortnox och Visma, sedan använder vi olika betalningslösningar samt integrationer anpassat efter din bransch.

Lönehantering och rådgivning

Andra tjänster vi erbjuder

Vi tillhandahåller olika tjänster inom redovisning, lönehantering och rådgivning vilket innebär att vi blir din externa ekonomiavdelning, eller välja att använda oss för att förstärka delar av ditt ekonomiteam. Hos oss finns kompetensen tillgänglig varje dag året om.

Outsourcing av lönehantering

Har du anställda? Då vet du att löneadministration är mer än enbart löneutbetalning den 25:e varje månad och att det kräver specialistkompetens inom lön. Hos oss har du nära tillgång till auktoriserade lönespecialister med bred kompetens till fast månadspris.

Rådgivning för ditt företagande

Hos oss finns en bred expertis inom ekonomi och är ert självklara bollblank när det kommer till både att starta och driva bolag. Vi gör rådgivning inom bland annat skatteplanering, utdelning, ekonomistyrning, budgetering, nyckeltal till investeringsfrågor.

Har du funderingar kring hur vi kan hjälpa just dig? Hör av dig på 0704241321 eller jonathan.andernell@keeperab.se.
Man som ler

Vanliga frågor och svar

Hur blir jag kund hos er?

Föredrar du personlig kontakt direkt så hör av dig till jonathan.andernell@keeperab.se eller 087924500. Alternativ fyll i ett få en kostnadsfri offert formulär så återkommer vi till dig.

Du får en offert med fast månadspris enligt överenskommelser. Sedan sköter vårt onboardingteam resten så övergången blir smidig och enkel för dig som vill bli kund.

Vilka system använder ni?

Fortnox, Visma net, Capego och fastighetsystemet Real

Vilka bolagsformer hanterar ni?

Vi har expertis inom alla bolagsformer och välkomnar dig som är Aktiebolag, Handelsbolag, Kommanditbolag, Ekonomisk förening och Ideell förning.

Vilka banker har ni stöd för?

Danske bank, Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank, Länsförsäkringar men vi stödjer även andra banker.

Får jag en personlig kontakt?

Hos oss får du alltid en personlig kontakt med ett team som är väl insatta i uppdragen. Detta gör att du alltid har tillgång till ett team oavsett semestertider eller vid sjukdom.

Redovisningskunder

Glada och nöjda kunder

LEGALWORKS NORDIC AB

Keeper hanterar både den löpande redovisningen och lönerna för våra bolag, smidigt och flexibelt med kunniga, tillgängliga medarbetare. Vi är väldigt nöjda med valet av Keeper som partner, de kommer definitivt kunna stötta och växa med oss långsiktigt.
CFO
Mikaela Hegg

Relationsappen Sverige AB

Vi är mycket nöjda med Keeper som redovisningsbyrå! De har hjälpt oss med mer än vi först trodde att vi behövde. Vi upplever att de är mer än redovisningskonsulter då de även har gett oss användbara tips kring affärsutveckling. De har hjälpt oss att bena ut våra mål och coachar oss löpande hur vi kan nå målen. Mycket valuta för pengarna. / Relationsappen Sverige AB

VD Relationsappen Sverige AB

Epinova AB

Vi har en smidig hantering av vår ekonomi med kunniga kontaktpersoner som vi har byggt upp en relation med och som är lätta att komma i kontakt med. På toppen av detta så nyttjar vi även Keeper för viss rådgivning inom HR. Vill man ha ett snabbfotat bolag som är enkla att ha att göra med så är Keeper absolut rätt.
VD Epinova AB
Linus Ekström