Öka tryggheten genom att outsourca din lönehantering till Keeper

Hos oss får du en trygg och förutsägbar lönehantering. Våra auktoriserade lönespecialister har kompetens inom löneadministration till personalfrågor så som semesterhantering, pensioner och förmåner till arbetsrättsliga lagar och skattemässiga frågor.

Outsourca lönehanteringen

Outsourcing av lönehantering

Fördelar med att outsourca lönehanteringen

Har du anställda? Då vet du att löneadministration är mer än enbart löneutbetalning den 25:e varje månad och att det kräver specialistkompetens inom lön. Hos oss har du nära tillgång till auktoriserade lönespecialister med bred kompetens till fast månadspris.

Fördelar med att outsourca din lönehantering till Keeper

  • Nära tillgång till rätt kompetens
  • Du frigör tid och får en modern lönehantering
  • Kostnadseffektivt och förutsägbart
  • Ökad säkerhet och trygghet enligt lagar och regler

Från 170 kr/ anställd

Vårt standardpaket är allt du behöver för att få en smidig lönehantering. Alltid en personlig lönekonsult nära tillhands. 

  • Auktoriserad lönehantering
  • Personlig lönekonsult
  • Löneberäkning
  • Löneutbetalning
  • Digital lönespecifikation
  • Arbetsgivardeklaration
  • Utlägg & reseräkningar
  • Bokföringsfil
  • Semesterskuld
  • Semesterårsavslut
  • Årsuppdateringar
  • Rapportering till myndigheter
Har du funderingar kring hur vi kan hjälpa just dig? Hör av dig på +46704241321 eller jonathan.lofberg@keeperab.se.

Olika moment inom lön

En vanlig månad – så fungerar lönehanteringen

1

Tidrapportering

Alla anställda rapporterar sina tider direkt genom en app eller i ett försystem. Där rapporteras både närvaro och frånvaro under månaden som sedan skickas vidare till er lönekonsult.

2

Löneberäkning

Utifrån tidrapporteringen görs en löneberäkning för alla anställda. En ansvarig hos er behöver sedan godkänna lönerna innan vi skickar ut dem för löneutbetalning.

3

Löneutbetalning

Lönespecifikationer skickas ut digitalt.  Sedan skickar vi en betalfil till banken för godkännande, för att sedan betalas ut den 25:e varje månad.

4

Arbetsgivardeklaration

Efter att lönen är gjord så behöver alla arbetsgivare deklarera skatten. Det ska ske varje månad och är något som vi hjälper er med.

Tryggt med rätt kompetens

Det lönar sig att anlita lönespecialister

Saknar ni en lönespecialist? Eller har ni någon internt som sköter lönehanteringen där det blir sårbart vid sjukdom eller semestertider? Kanske har ni ett samarbete idag men som inte lever upp till förväntningarna.

Oavsett så är ni som arbetsgivare medvetna om att löneadministration är något komplext och kritiskt, och kan bli en kostsam historia att kompromissa om.

När ni väljer att outsourca er lönehantering till Keeper så kan ni förvänta er pålitlighet och stabilitet. Våra auktoriserade lönekonsulter är kvalitetssäkrade av branschorganisationen SRF. Du får en dedikerad kontaktperson som stöttas av ett team inom lön. Vi är alltid tillgängliga och nära tillhands, varje dag året om.

Redovisning och rådgivning

Läs mer om våra andra tjänster inom ekonomi

Vi tillhandahåller olika tjänster inom redovisning, lönehantering och rådgivning vilket innebär att vi blir din externa ekonomiavdelning, eller välja att använda oss för att förstärka delar av ditt ekonomiteam. Hos oss finns kompetensen tillgänglig varje dag året om.

Redovisning

Utöver lönehantering så har vi även auktoriserade konsulter inom redovisning. Vi hjälper dig med alltifrån löpande bokföring, fakturering till rapportering och bokslut.

Rådgivning

Hos oss finns en bred expertis inom ekonomi och är ert självklara bollblank när det kommer till både att starta och driva bolag. Vi gör rådgivning inom bland annat skatteplanering, utdelning, ekonomistyrning, budgetering, nyckeltal till investeringsfrågor.

Möt våra kunder

Glada och nöjda lönekunder

Layher AB

Vi har varit kund hos Keeper i drygt 10 år. Kunniga, noggranna och alltid lika måna om att vår personal skall få sina löneutbetalningar i rätt tid som vi själva är.

Layher AB

Urbanretail

Alltid proffsiga i sitt bemötande! Bra konkreta svar på frågor och goda råd
VD Urbanretail
Magnus Åkesson

LEGALWORKS NORDIC AB

Keeper hanterar både den löpande redovisningen och lönerna för våra bolag, smidigt och flexibelt med kunniga, tillgängliga medarbetare. Vi är väldigt nöjda med valet av Keeper som partner, de kommer definitivt kunna stötta och växa med oss långsiktigt.
CFO
Mikaela Hegg

Vanliga frågor och svar

Hur blir jag kund hos er?

Föredrar du personlig kontakt direkt så hör av dig till jonathan.lofberg@keeperab.se eller 087924500. Alternativ fyll i ett få en kostnadsfri offert formulär så återkommer vi till dig.

Du får en offert med fast månadspris enligt överenskommelser. Sedan sköter vårt onboardingteam resten så övergången blir smidig och enkel för dig som vill bli kund.

Vilka system använder ni?

Fortnox, Visma lön 600, Kontek

Hur hanterar ni förmåner?

Vi hanterar era förmåner i bolaget enligt skatteverkets regler. Vid uppstart registrerar vi alla förmåner som finns i bolaget sen hanteras dom löpande i system och i arbetsgivardeklarationen.

Deklarerar ni till skatteverket?

Vid uppstartsmötet ber vi om att bli deklarationsombud för bolaget och då sköter vi deklarationen av arbetsgivaravgifter till Skatteverket löpande.

Hur bemannas uppdragen?

Hos oss får du alltid en personlig kontakt med ett team som är väl insatta i uppdragen. Detta gör att du alltid har tillgång till ett team oavsett semestertider eller vid sjukdom.